Integraties
Benuta
Over
Benuta is een online paradijs voor de interieurliefhebber. Deze webshop biedt een ruim en divers assortiment aan tapijten en woonaccessoires om je interieur een nieuwe look te geven. Van vintage tot moderne vloerkleden, poefs en wanddecoratie, er is voor elk wat wils. Kwaliteit met oog voor warmte en gezelligheid is waar Benuta voor staat.
Daar Benuta een web-only winkel betreft, maakt efficiëntie in het product management proces en de digitale vermarkting uitermate belangrijk. Net daar liep het bij onze eerste kennismaking met Benuta niet helemaal naar wens. Enerzijds voldeed een custom ERP connectie niet aan de verwachtingen, anderzijds bleek de performantie van een custom module ontwikkeld door een niet nader te noemen partij nefaste gevolgen te hebben op het doorzetten van artikelen vanuit PIM naar hun Magento 2 e-commerce platform. Een onhoudbare situatie.
Bij Induxx werd geen seconde geaarzeld om deze toch wel grote uitdaging met beide handen te grijpen. Alle Akeneo entiteiten, met name attributen, attribuut groepen, attribuut opties, categorieën, producten, productmodellen… dienden dynamisch gesynchroniseerd te worden met hun bestaand Magento 2 e-commerce platform dat maar liefst 13 store views, 9 locales én 6 verschillende munteenheden inhield.
Aanpak
Alvorens hun bestaande Akeneo PIM inrichting te koppelen aan hun live Magento 2 platform besloot Benuta om deze PIM inrichting te herevalueren, iets wat uiteindelijk resulteerde in het opzetten van een nieuwe, cleane Akeneo 4.0 omgeving. Daarbij werd een audit uitgevoerd op hun oude Akeneo PIM omgeving. Workshops werden ingericht met alle benodigde afdelingen: product management, data management en het grafisch team. Dankzij een vlotte samenwerking tijdens deze analyse fase resulteerde dit snel in een vernieuwd en gecorrigeerd datamodel. Data structuren vanuit het ERP werden in kaart gebracht om deze vervolgens op een eenvoudige en efficiënte manier, volgens Akeneo standaarden, door te zetten naar hun nieuwe Akeneo PIM systeem.
Daar Benuta een kwalitatievere en meer performante connectie wenste op te zetten met hun Magento 2 platform, koos Benuta integraal voor de door Induxx ontwikkelde Magento API connector. Met deze connector wordt product data voortaan naar Magento gepusht, dit in tegenstelling tot vorige generatie connectoren waarbij Magento de data komt ophalen. Het vernieuwde datamodel vormde ook de basis om vlot correcte koppelingen (mappings) te leggen met de bestaande Magento 2 omgeving.
Uitdagingen
- Correcte en consistente data over de verschillende platformen heen
- Verbinden van ERP, PIM en E-commerce
- Vertaalslag van ERP data naar bruikbare productdata
Aanwinsten
- Verkorte time to market en Verhoogde interne productiviteit door geoptimaliseerde datamodel opzet
- On-demand pushen van productinformatie naar het Magento 2 e-commerce platform
- Consistentere productinformatie over meerdere store views heen
Conclusie
Benuta kon hun time-to-market aanzienlijk verkorten dankzij een verbeterde datamodellering in combinatie met onze Induxx Magento API connector. Daarbij werd een gemiddelde exporttijd van 9 minuten voor 1 product model met 9 varianten teruggebracht naar 30 seconden!
De snelheid waarmee grote hoeveelheden aan data voor meerdere store views tegelijk kunnen worden georganiseerd en verrijkt, alsmede de mogelijkheid om snel ad hoc productwijzigingen door te voeren en deze door te zetten naar het Magento 2 e-commerce platform helpt Benuta bij hun toekomstige digitale en internationale expansie vooruitzichten.
Heb je hulp nodig voor je product info?
Wij helpen je graag verder!