Product Information Management (PIM) is een werkinstrument/middel om je productcatalogus te beheren zodat al je productinformatie gecentraliseerd wordt op één plek.



Een uitmuntende productcatalogus met Akeneo PIM
Faciliteer jouw klanten en medewerkers beter met Akeneo PIM voor jouw productcatalogus. Met PIM – Product Information Management – beheer je efficiënt al jouw productinformatie: technische beschrijvingen, producteigenschappen, verkoop & marketing informatie, SEO, beeldmateriaal, handleidingen … Zeker wanneer je met grote hoeveelheden productgegevens werkt, is Akeneo PIM onmisbaar!
Handmatig werk, inconsistente informatie, honderden versies van Excel-lijsten …. Dit is verleden tijd wanneer je werkt met Akeneo PIM. Het stelt je in staat om al jouw productdata centraal te beheren.
Naast centralisatie, helpt het Akeneo PIM-platform bij nauwkeurigere data. Doordat je meer kan automatiseren, is er minder kans op handmatige foutjes. Plus jouw medewerkers moeten zich minder bezighouden met tijdrovende, repetitieve taken. Daarnaast biedt Akeneo PIM mogelijkheden om data te structureren op basis van jouw specifieke behoeftes. Verder zijn er ook vertaal- en integratiemogelijkheden.
We zijn trots om Akeneo specialisten voor business implementation en technical integration te zijn. Het is een erkenning voor ons hoog niveau van Akeneo expertise. Benieuwd hoe we van jouw PIM-systeem een succesverhaal kunnen maken?
Wij willen enkel het beste voor jou en jouw klanten. Daarom kiezen wij steevast voor Akeneo PIM.
Optimaliseer, organiseer en excelleer met jouw productinformatie
Als gevestigd merk heb je meestal verscheidene sets productinformatie voor verschillende stakeholders. Denk aan retailers, groothandels, leveranciers, jouw ERP-systeem en diverse e-commerce kanalen… Verschillende partners vereisen andere soorten info.
Met Akeneo PIM heb je de mogelijkheid om jouw productinformatie te centraliseren. De mogelijkheid om met labels te werken, zorgt dat je eenvoudig en nauwkeurig de correcte info deelt met die verschillende partijen.
Daarnaast elimineer je repetitieve taken. Er zijn heel wat automatiseringsmogelijkheden in Akeneo PIM, waardoor manuele aanpassingen tot de verleden tijd behoren. Resultaat: consistente en nauwkeurige productinfo zonder handmatige foutjes. Een extra voordeel is de tijdswinst voor jouw team zodat ze zich kunnen concentreren op andere commerciële taken.
Voordelen
- Centraal productinformatiebeheer
- Makkelijk creëren van productgegevens van hoge kwaliteit
- Eenvoudige validatie en distributie van productinformatie op verschillende kanalen
Voordelen
- Centraliseert je productinformatie
- Verspreidt productgegevens over al je kanalen
- Makkelijke onboarding van bestaande en nieuwe leveranciers
- Door zijn meer dan 200 talen kan je wereldwijd schakelen en samen werken
- Een versnelling in je time-to-market proces
PIM als onmisbare schakel voor e-commerce
Akeneo PIM verwerkt moeiteloos grote hoeveelheden productinformatie. De hoge prestaties en betrouwbaarheid zorgen ervoor dat het een absolute troef is voor jouw e-commerce. Het maakt productbeheer eenvoudig. Assets plaats je makkelijk bij de juiste producten en ook de verscheidenheid aan attributen integreer je zonder moeite in het systeem.
Dit zorgt ervoor dat Akeneo PIM een onmisbare troef is voor een succesvolle omnichannel strategie. Je genereert gebruiksvriendelijk de juiste productcatalogi per kanaal. Dit maakt het enerzijds makkelijk voor jouw medewerkers. Anderzijds zorg je voor geweldige klantervaringen. Kortom: een absolute win-win voor jouw business!
Een greep uit onze PIM-realisaties
Bij Induxx zijn we niet aan ons proefstuk toe met Akeneo PIM. Laat je inspireren door onze succesvolle implementaties.
Benieuwd welke succesverhalen we nog hebben verwezenlijkt?
Uitmuntende datakwaliteit
Data is het digitale goud. Doordat Akeneo PIM werkt met één centrale bron aan productinformatie, weet je dat de datakwaliteit en –consistentie over alle kanalen uiterst nauwkeurig is. Zo maak je productdata toegankelijk voor alle gebruikers.
Overtuigd van de kwaliteiten van Akeneo PIM voor jouw onderneming?
Shared Catalogs beheren
Dankzij Akeneo PIM krijg je een betere samenwerking met interne en externe stakeholders. Via Shared Catalogs deel je de meest recente productinformatie via een beveiligd portal. Om gebruik te maken van deze functie, kies je voor de Akeneo PIM Enterprise Edition.
Samenwerken met leveranciers via Onboarder
Samenwerken met leveranciers was nog nooit zo eenvoudig met Akeneo Onboarder. Het is een schaalbare en collaboratieve manier om productdata te verzamelen van leveranciers. Vervolgens beheer en verrijk je die info gemakkelijk met extra info en assets.
Induxx connectoren op maat
Bij Induxx ontwikkelen we connectoren om jouw Akeneo PIM-systeem uit te breiden. Onze focus ligt connectoren en applicaties naar andere e-commerce systemen, print software en andere Akeneo modules.
Ontdek meer over de bundels en Akeneo modules.
