Een intuïtief en centraal databeheer voor Telenet

Mechelen

Adobe Experience Manager

Akeneo PIM

Integraties

Fusion ERP, Dynamics 365, Middleware applicatie voor AEM/Magento shops

Bezoek Telenet

Over Telenet

Telenet is een Belgisch telecommunicatiebedrijf dat zich engageert om steeds een stapje voor te zijn. Het bedrijf is gevestigd in Mechelen en is de Vlaamse tegenhanger van het Waalse VOO. Het is tevens de hoofdsponsor van KV Mechelen en basketbalclub Antwerp Giants.

Bij Telenet staat het digitale centraal. Ze helpen bedrijven, groot en klein, voorop te kunnen blijven in deze digitale tijden. Een motto waar wij ons volledig in kunnen vinden. We zijn dan ook zeer trots op onze samenwerking met deze digitale innovator.

Van meerdere data entries en locaties naar een centraal databeheer

Voor de intrede van PIM werkte Telenet met meerdere product data entries en locaties. Het ene voor simplee product data specificaties, het andere voor het beheren van combinatie prijzen wanneer in relatie met andere producten/promo’s/bundels, een aparte beelden databank, nog een ander systeem om de data voor te bereiden naar prijskaarten voor de winkels, etc

We zetten de kracht van Akeneo PIM in en maakten van de verschillende puzzelstukken één logisch databeheer-geheel.

Wins na de PIM implementatie

  • Vlot nieuwe branded websites voorzien van rijke product data
  • Transparant beheer van complexere promo’s en joint offers voor toestellen verkoop
  • Een performant en intuïtief te gebruiken product data platform

Productdatabeheer uitdagingen

  • Product portfolio beheer naar de verschillende kanalen: meerdere webshops, offline retailkanalen, …
  • Complexere promo’s en joint offers op een vlotte manier beheren.
  • Een smartphone bij Base wordt bijvoorbeeld ook bij Telenet verkocht, maar niet alle Telenet toestellen worden bij Base verkocht.
  • Meerdere brands zoals Base, Base Soho, Telenet business, etc van de meest recente rijke  product data voorzien.

Het PIM traject op weg naar een centraal productdatabeheer

We zetten een logische en gestructureerde datastructuur op in het nieuwe PIM systeem van waaruit de Telenet Business webshop vervolgens gevoed kon worden. De branded Base website en Base soho branded websites waren de volgende in rij.

Binnenkort zullen ook Telenet residentieel en Telenet soho kunnen profiteren van up-to-date PIM gegevens. Telenet gebruikt PIM niet enkel en  alleen voor het beheren van standalone producten, specificaties en classificatie. Ook de relatie tussen prijzen en abonnementen worden reeds in een vroeg stadium in PIM beheerd. De prijs van een toestel varieert op basis van de abonnementskeuze en doelgroep.

We adviseerden Telenet om de door Induxx uitgebreide association amounts feature in te schakelen om de relaties en de variërende prijzen op een gebruiksvriendelijke manier te beheren.

PIM bestuurt ook detailhandelskanalen zoals fysieke winkels. Hier was het belangrijk dat prijskaartjes rechtstreeks vanuit het PIM-systeem gegenereerd konden worden.

Telenet gebruikt hiervoor Induxx’s PDF Generator module om automatisch meerbladige PDF’s te genereren vanuit PIM.

Naast de integratie met Fusion ERP en Adobe’s AEM/Magento applicaties, zal Telenet in de nabije toekomst systematisch meer applicaties integreren met Akeneo PIM. Een integratie met Dynamics 365 voor de winkelkassa’s staat als volgende stap op de agenda. Telenet’s order entry systeem voor productgegevens en productrelaties is als volgende aan de beurt.

Als technologie partij kijkt Telenet continu uit naar het verder optimaliseren van de werking van hun  Akeneo PIM applicatie, wat hen een waardevolle partner maakt. WIj kijken alvast uit naar deze verdere samenwerkingen.

Heb je hulp nodig voor je product info?

Wij helpen je graag verder!